Τρίτη, 7 Μαρτίου 2017

Γιατί Νοσεί ο Θυρεοειδής;




Ένας στους δύο από εμάς είναι πιθανόν να έχει κάποιο πρόβλημα με το θυρεοειδή του π.χ. θυρεοειδίτιδα Hashimoto, υποθυρεοειδισμός, υπερθυρεοειδισμός.  Ο θυρεοειδής είναι αδένας που ρυθμίζει ανά πάσα στιγμή το μεταβολισμό μας. Αυξάνει  ή μειώνει το μεταβολισμό ανάλογα με τις συνθήκες, τις ανάγκες και τη συναισθηματική μας κατάσταση. Η απόκλιση από φυσικό τρόπο ζωής και διατροφής είναι οι βασικοί παράγοντες στην εμφάνιση των νοσημάτων του θυρεοειδούς σε βιοχημικό και συναισθηματικό επίπεδο. Τοξίνες και βαρέα μέταλλα, τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D και σεληνίου, η έλλειψη ιωδίου αλλά και η επιβάρυνση του οργανισμού με βρώμιο και χλώριο εμποδίζουν τη φυσιολογική παραγωγή Τ3 και Τ4. Οι ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε για να προστατεύσουμε την υγεία μας και την ομαλή λειτουργία του θυρεοειδούς:  1. Να διατηρούμε ιδανικά επίπεδα βιταμίνης D μέσω έκθεσης ηλιακής ακτινοβολίας, συμπληρωμάτων διατροφής και κατανάλωσης τροφίμων πλούσια σε βιταμίνη D (π .χ. γαλακτοκομικά προϊόντα, λιπαρά ψάρια, αυγά, συκώτι , μαργαρίνη). 2. Να διατηρούμε ιδανικά επίπεδα βιταμίνης Β12 και σιδήρου, βιταμίνης Β6 και φυλλικού οξέος. 3. Να διατηρούμε φυσιολογικό βάρος με χαμηλά επίπεδα ινσουλίνης. Η αυξημένη ινσουλίνη αποσταθεροποιεί όλο το ορμονικό σύστημα. 4. Να παρέχουμε στο σώμα τα απαραίτητα μικροθρεπτικά συστατικά: ιώδιο, σελήνιο και μαγνήσιο είναι στοιχεία ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία του θυρεοειδούς. Τέτοια τρόφιμα είναι ο σολομός, τα θαλασσινά, τα βραζιλιάνικα φιστίκια, το θαλασσινό αλάτι, το αυγό και το κρέας. 5. Να απέχουμε από την χρήση επεξεργασμένων τροφίμων και ιδιαίτερα αρτοσκευασμάτων που περιέχουν βρώμιο (π.χ. ψωμί). 6. Να κάνουμε φυσική δραστηριότητα, μειώνοντας τα επίπεδα αδρεναλίνης, σπάει την αντίσταση στην ινσουλίνη και μειώνει το σωματικό βάρος, πράγματα που βοηθούν σε έναν υγιή θυρεοειδή.  7. Να καταναλώνουμε άφθονο νερό. Έστω και η μικρού βαθμού αφυδάτωση μπορεί να μειώσει τον μεταβολισμό μας κατά 40%. 8. Να διατηρούμε χαμηλά τα επίπεδα του συναισθηματικού στρες μέσα από μια θετική ματιά προς τη ζωή και την αποφυγή βομβαρδισμού από αρνητικά νέα. Αν προσέξετε θα παρατηρήσετε ότι η πλειοψηφία των “ειδήσεων” δεν αφορά δεδομένα ή χρήσιμα στοιχεία, αλλά γνώμες συναισθηματικά φορτισμένες και χρωματισμένες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου