Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου 2017

ΣΑΚΧΑΡΩΔΗΣ ΔΙΑΒΗΤΗΣ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΠΙΔΗΜΙΑ


              
Ο σακχαρώδης διαβήτης είναι μια ολοένα αυξανόμενη παγκόσμια απειλή για την υγεία. Η νόσος αποτελεί τη βασική αιτία θανάτου για περίπου 7 εκατομμύρια άτομα ετησίως σ’ όλο τον κόσμο.  Είναι μια χρόνια πάθηση που εμφανίζεται όταν το πάγκρεας δεν παράγει αρκετή ινσουλίνη ή όταν το σώμα δε μπορεί να την χρησιμοποιήσει με αποτελεσματικό τρόπο. Yπάρχουν δύο βασικές μορφές διαβήτη: ο τύπου 1, τα άτομα αυτά παράγουν πολύ λίγη ή καθόλου ινσουλίνη και χρειάζονται ενέσεις ινσουλίνης για να επιβιώσουν. Είναι ο συχνότερος τύπος σε παιδιά και νεαρούς ενήλικες. Στον τύπου 2, τα άτομα δε μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ινσουλίνη με σωστό τρόπο. Μπορούν να αντιμετωπίσουν την πάθησή τους μόνο με αλλαγές στη διατροφή και στον τρόπο ζωής τους. Συχνά απαιτούνται δια του στόματος φάρμακα και σπανιότερα ενέσεις ινσουλίνης. Και οι δύο τύποι διαβήτη είναι εξίσου σοβαροί. Ένας τρίτος τύπος εμφανίζεται σε ορισμένες περιπτώσεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά συνήθως υποχωρεί με το πέρας της. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες κινδύνου για το διαβήτη τύπου 2. Ορισμένοι είναι: η παχυσαρκία, η έλλειψη άσκησης, η διαπιστωμένη ανοχή γλυκόζης, η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και χαμηλή σε ίνες, η υψηλή αρτηριακή πίεση και υψηλή χοληστερόλη, το οικογενειακό ιστορικό διαβήτη. Η σωστή διατροφή για τα άτομα με διαβήτη είναι ένα από τα πιο σημαντικά σημεία θεραπείας του γι’ αυτό καλό θα ήταν να απευθύνεται σ’ ένα πιστοποιημένο διαιτολόγο ώστε να του παρέχει ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο επιλέγοντας υγιεινές τροφές, τρώγοντας τη σωστή ποσότητα και λαμβάνοντας τα γεύματα στις σωστές ώρες.
Γενικές οδηγίες διατροφής: 

1.Τρώτε ποικιλία τροφίμων. Προσπαθήστε σε κάθε γεύμα να περιλαμβάνονται τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων (αμυλούχα- πρωτεϊνούχα- φρούτα- λαχανικά - λιπαρά).          
2. Διατηρείστε το φυσιολογικό σας βάρος.   
3. Πραγματοποιήστε ένα πρόγραμμα διατροφής φτωχό σε κορεσμένα και trans λιπαρά.  

4. Φροντίστε το διαιτολόγιό σας να είναι πλούσιο σε πράσινα, φρούτα, όσπρια και δημητριακά
5. Να μην χρησιμοποιείτε ζάχαρη και χρησιμοποιείστε αλάτι και οινοπνευματώδη με μέτρο
6. Βάλτε στην καθημερινότητά σας φυσική δραστηριότητα τουλάχιστον 30 λεπτά ημερησίως (πάντα σε σύμφωνη γνώμη με τον γιατρό σας).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου