Παρασκευή, 29 Δεκεμβρίου 2017

Πώς να συμπεριφερθoούμε διατροφικά στα εορταστικά τραπέζια;



Στις γιορτινές αυτές μέρες που διανύουν ερχόμαστε αντιμέτωποι με τραπέζια γεμάτα με διάφορα εδέσματα και παχυντικά φαγητά. Θα σας αναφέρω κάποια βήματα που θα είναι καλό να κάνετε, ώστε να μην αυξήσετε το σωματικό σας βάρος καθώς να αποφύγετε τις τύψεις και τιςενοχές.
1ο βήμα: Παρατηρείστε! Αφήστε τους άλλους να σερβιριστούν πρώτοι και δώστε λίγο χρόνο στον εαυτό σας να «συνέλθει» από τη πρώτη επαφή  με τα πολλαπλά εδέσματα.
2ο βήμα: Επιλέξτε! Σκεφτείτε με προσοχή ποια από τα εδέσματα που υπάρχουν γύρω σας επιθυμείτε και θα απολαμβάνατε πραγματικά.
3ο βήμα: Φυτικές ίνες. Ξεκινήστε από τη σαλάτα. Φροντίστε αυτή να καταλαμβάνει το ½ πιάτο σας αποφεύγοντας όσες έχουν λιπαρές dressings.
4ο βήμα: Πρωτεΐνη. Η γαλοπούλα είναι μια καλή επιλογή λόγω των χαμηλών λιπαρών της. Αντί για γαλοπούλα, το τραπέζι έχει ως κύρια επιλογή άλλο κρέας τότε η σειρά προτίμησης είναι:   χοιρινό> κατσίκι> αρνί. Επιλέξτε, κομμάτια χωρίς ιδιαίτερο λίπος ή ορατό λίπος που μπορεί να αφαιρεθεί.
5ο βήμα: Υδατάνθρακες. Όσο περίεργο και αν φαίνεται, είναι και αυτοί απαραίτητοι. Το μυστικό βρίσκεται στην ποσότητα. Προτιμήστε να είναι ολικής άλεσης, ενισχύουν το αίσθημα του κορεσμού
6ο βήμα: Διάρκεια. Είναι σημαντικό μετά το πέρας των 30-40 λεπτών να τερματίσετε την κατανάλωση φαγητού, άλλωστε βρίσκεστε εκεί κυρίως για να απολαύσετε τη συντροφιά φίλων και συγγενών, αφιερώστε τους  το χρόνο σας.
Αφού όλοι έχουν χορτάσει και απολαύσει το φαγητό, έρχεται η ώρα του γλυκού. Παραδοσιακά γλυκά όπως μελομακάρονα και κουραμπιέδες, αλλά και γλυκά που επιλέχθηκαν για την περίσταση. Αν μπορείτε να τους αντισταθείτε και νιώθετε ότι δεν τα χρειάζεστε, όλα καλά. Τα αποφεύγετε. Τι γίνεται όμως στην αντίθετη περίπτωση;
Πείτε «όχι» στη λογική του «λίγο από όλα». Μπορεί να
δοκιμάσετε όλα τα γλυκά, όμως θα έχετε προσλάβει μεγάλη ποσότητα θερμίδων, αφού πρόκειται για εξαιρετικά θερμιδογόνες τροφές.
Επιλέξτε ένα είδος, με προτίμηση όσα έχουν ως βάση το
γάλα.  π.χ. πανακότα, crème brule ή παγωτό καλό είναι να προτιμηθούν. Θα σας προσφέρουν και αρκετά θρεπτικά συστατικά εκτός από λιπαρά και απλά σάκχαρα.
Προσοχή στην ποσότητα. Περιοριστείτε σε ένα κομμάτι ή
ακόμα καλύτερα μοιραστείτε το με τον/την αγαπημένο/η ή
κάποιο φιλικό σας πρόσωπο!                                 

Πηγή: mednutrition.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου