Δευτέρα, 14 Μαΐου 2018

Τι προσφέρει η καρύδα στη διατροφή μας;



Με το γάλα καρύδας να αποτελεί  βάση για τα περισσότερα είδη ταϊλανδέζικων πιάτων, το έλαιο καρύδας να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για τα διατροφικά του οφέλη και η ζάχαρη καρύδας να χρησιμοποιείται για την παρασκευή γλυκών, το ενδιαφέρον γύρω από την καρύδα ολοένα και αυξάνεται! Ποια είναι η θρεπτική της αξία και που αποδίδονται τα οφέλη της στην υγεία μας;
1. Ο καρπός της καρύδας είναι μια καλή πηγή φυτικών ινών. Προσφέρει το αίσθημα του κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και βοηθά στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Μπορείτε να καταναλώστε το καρπό της καρύδας ως σνακ, ενώ μπορείτε να προσθέσετε τριμμένη καρύδα στη φρουτοσαλάτα σας.
2. Το γάλα καρύδας είναι μια «εναλλακτική» λύση για όσους έχουν δυσανεξία στην λακτόζη. Ο καρπός της καρύδας καθώς επίσης και το γάλα της είναι καλή πηγή μαγγανίου, καλίου και φωσφόρου. Συγκεκριμένα, το μαγγάνιο βοηθά στην παραγωγή και ενεργοποίηση ορισμένων ενζύμων στο σώμα. Από την άλλη, το κάλιο που βρίσκουμε στο γάλα της καρύδας βοηθά στον έλεγχο της ισορροπίας των υγρών στο σώμα και επίσης βοηθά τον καρδιακό μυ να λειτουργεί σωστά. Τέλος, η παρουσία του φωσφόρου το καθιστά μια πολύτιμη τροφή γιατί ο φώσφορος βοηθά στην κατασκευή ισχυρών οστών και δοντιών και βοηθά στην απελευθέρωση ενέργειας από τα τρόφιμα. Επίσης, το γάλα της καρύδας είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β υπεύθυνες για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.
3. Το έλαιο της καρύδας είναι πλούσιο σε λαυρικό οξύ. Το λαυρικό οξύ μετατρέπεται σε μονολαουρίνη. Η μονολαουρίνη είναι η ένωση που βρίσκεται στο μητρικό γάλα που σύμφωνα με έρευνες ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα του μωρού έτσι, τα βρέφη δύσκολα εκδηλώνουν μολύνσεις. Παρ’ όλο που αυτό το έλαιο είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά, πράγμα που το καθιστά σε τροφές που πρέπει να καταναλώνονται με σύνεση, νέες έρευνες έδειξαν ότι η ότι δεν έχει σημασία μόνο το είδος του λίπους, αλλά και η δομή των λιπαρών οξέων. Αποδείχτηκε ότι το έλαιο καρύδας είναι η πλουσιότερη πηγή μακράς αλύσου λιπαρά οξέα στη φύση και έχει ισχυρές αντιβακτηριακές ιδιότητες.
4. Το νερό της καρύδας είναι ένας δροσιστικός φυσικός ηλεκτρολύτης. Καταναλώνεται αρκετά από αθλητές, ως φυσικός ηλεκτρολύτης, ωστόσο το νερό καρύδας δεν έχει φανεί να παρουσιάζει κάποιο σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με το κανονικό νερό στην αθλητική απόδοση. Δεν  παύει να έχει ιδιαίτερη γεύση και να προσδίδει ποικιλία στα πλαίσια ενός ισορροπημένου διατροφικού πλάνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου